Valenkät 2022 partier i Malmö kommunfullmäktige

Malmö Naturskyddsförening skickade i somras en enkät riktad till alla politiska
partier i Malmö kommunfullmäktige. Nedan hittar du en länk med sammanställning av de svar vi fått in.

Enkäten tar upp olika miljö- och klimatfrågor med anknytning till föreningens mål att verka för en hållbar framtid på en frisk och levande planet. Naturskyddsföreningen hoppas på ett framtida Malmö som växlar upp för klimatet, skapar resilient stadsmiljö, har mycket grönyta, värnar cyklar och fotgängare och en välfungerande kollektivtrafik. En stad som stöttar naturvården och som blivit en föregångare i att drastiskt skära ner sina utsläpp av växthusgaser.

I enkäten undersöker vi partiernas inställning i dessa frågor. Alla partier i Malmö
kommunfullmäktige har svarat.

sammanställning valenkät 2022 kommunfullmäktige Malmö 0829