Stadsodlingsgruppen

radisor

Är du intresserad av urban odling? Vill du påta i jorden och sätta tänderna i något smarrigt samodlat vid säsongens slut? Med eller utan gröna fingrar finns det plats att växa som stadsodlare i vår gemenskap!

Tidigare har gruppen haft odlingslådor i både Seved och Slottsparken där vi har drivit upp rädisor, morötter och musselsquash med flera andra ätbarheter och såklart haft en hejdundrande skördefest framåt höstkanten! Till nästkommande säsong kanske vi satsar på fönster- och balkongodling, lär oss mer om hydroponik eller försöker greppa konceptet med permakultur. Eftersom gruppen drivs som en studiecirkel utformas aktiviteterna av dess medlemmar vilket gör att den passar alla oavsett intresseområde eller kunskapsnivå.

Vill du hänga med?

Stadsodlingsgruppen ligger för närvarande i träda medan vi söker en ny cirkelledare, men kanske är det du tillsammans med ett nytt gäng odlingsentusiaster som får den att spira igen! Skriv ett par rader om dina odlingsintressen så berättar vi mer om upplägget.