Natursnokarna

lekilov

Hur många kan bo i ett träd? Vem visslar sådär vackert och hur långt hoppar en hare? Är du eller någon du känner mellan 2-12 år och vill upptäcka naturen på nära håll? Gå på upptäcksfärd med Natursnokarna!

Natursnokarna visar barn och deras vuxna till den natur som finns alldeles runt hörnet. Genom att leka, upptäcka och undersöka lär vi oss mer om vad som lever, växer och frodas tillsammans med oss inne i stan och i Malmös närområden.

Vill du hänga med?

Alla barn mellan 2-12 år som har med sig en vuxen medlem av Naturskyddsföreningen är välkomna. Det kan vara pappa, mormor, farbror, gudmor eller snälla granntanten. Kontakta oss för att få veta mer om planerade aktiviteter eller gå med i vår grupp på Facebook.

Bli natursnoksledare!

Intresset för Natursnokarna i Malmö är stort och än finns det mängder av barn och deras vuxna som vill ut och upptäcka naturen. Därför behöver vi förstärkning! För att bli natursnoksledare behöver du gå en kortare utbildning, men du måste varken vara friluftsexpert, biolog eller lärare för att komma igång. Med lek- och upptäckarlusta kommer man långt!  Kontakta oss för att anmäla ditt intresse. Du kan också läsa mer om Natursnokarna eller planerade utbildningar på riksföreningens hemsida.