Intressegrupper

Träffa andra som brinner för natur och miljö i någon av våra intressegrupper. Som medlem kan du hitta naturupplevelser för både stora och små, odla dina egna grönsaker eller lära dig mer om grön stadsplanering tillsammans med likasinnade.

Våra intressegrupper drivs självständigt av dess engagerade medlemmar som gör allt från att gå på utflykter tillsammans till att anordna filmvisningar, skördefester, workshops och arbeta med politisk påverkan.

Vad intresserar dig?

Vill du vara med och skapa en grönare stadsbild? Se igenom Malmö stads planerade insatser och vara med och uttala dig om hur vi kan planera för och bevara de viktiga gröna stråken i staden?

Vill du delta i att informera om natur och miljö för fler? Anordna spännande föreläsningar, workshops, stadsvandringar med mera för att lära oss själva och andra mer om naturen och dess betydelse?

Det här är gruppen för dig som vill lära dig mer om mikroskogar och om skogsträdgårdar och som vill vara med och påverka för att fler av dessa oaser skapas i Malmö stad.
Häng med Mikroskogsgruppen  >>

Är du intresserad av urban odling? Vill du påta i jorden och sätta tänderna i något smarrigt samodlat vid säsongens slut? Med eller utan gröna fingrar finns det plats att växa som stadsodlare!
Häng med Stadsodlingsgruppen >>

Hur många kan bo i ett träd? Vem visslar sådär vackert och hur långt hoppar en hare? Är du eller någon du känner mellan 2-12 år och vill upptäcka naturen på nära håll?
Häng med Natursnokarna >>

Varför ligger där skräp överallt? Vem slänger alla dessa fimpar på marken? Vill du göra synbar skillnad för miljön? Följ med oss ut i Malmö och plocka skräp, utbilda och sprid information om fimpar, plast i haven och allt annat skräps påverkan på miljö, djur och människor!
Häng med Skräpplockargruppen >>

Evenemangsgruppen är till för att skapa aktiviteter och projekt som leder till ökat intresse för våra frågor bland allmänheten, och bidrar till engagemang. De arrangerar till exempel studiebesök, föreläsningar och annat kul!
Häng med Evenemangsgruppen >>

Vill du kunna påverka Malmös stadsutveckling och tillsammans med andra arbeta för att skapa en mer hållbar stad? Vill du liksom vi lyfta vikten av grönska och naturvärden i staden? Stadsplanerargruppen skriver medborgarinitiativ och granskar detaljplaner, översiktsplaner och utvecklingsprogram i Malmö!
Häng med Stadsplaneringsgruppen>>

Havsnätverket Syd är en nystartad grupp med ambition att anordna föreläsningar, seminarium, studiebesök och andra aktiviteter.
Till oss är du välkommen oavsett förkunskaper och du väljer själv på vilken nivå du vill engagera dig.
Häng med Havsnätverket Syd>>

Psst! Om du saknar en grupp för just din hjärtefråga eller intresse kan du starta en själv! Kontakta oss med din idé så hjälper vi dig att komma igång och hitta andra intresserade.