Bli volontär

Skulle du vilja göra något för miljön, men inte binda upp dig? Dra ett strå till stacken lite då och då? Engagera dig efter dina förutsättningar!

Våra volontärer, eller aktiva medlemmar, är kretsens superhjältar på så vis att de gör nästan allt och lite till. De vegopeppar i mataffärer, bjuder in till ekologisk fika och samtal på stan, håller i klädbyten på Klimatfestivalen, visar film om kemikaliers miljöpåverkan, går guidade turer i naturen eller i demonstrationståg och mycket mer!

Läs mer om våra evenemang och projekt >>

Har du en särskild hjärtefråga som du skulle vilja engagera dig i? Spana in våra intressegrupper för att hitta likasinnade!

Sugen på att engagera dig?

Alla kan göra något och som volontär bestämmer du själv när och hur ofta du vill hjälpa till. Ditt engagemang hjälper oss att påverka politiker, företag och medmänniskor till att göra smartare val i fråga om miljö och klimat. Dessutom får du chansen att träffa alla de underbara människor som redan engagerar sig i föreningen! Det finns flera sätt för dig att komma i kontakt med oss:

• Dyk upp på våra träffar och prata med oss om hur du kan engagera dig.
  • Skicka ett mail för att bli uppskriven på vår volontärlista och få aktuell information om våra evenemang och projekt.
  • Gilla oss på Facebook för att få dagsfärsk information om våra aktiviteter.