Skräpplockargruppen

Välkommen till Skräpplockargruppen! Förutom skräpplockardagar anordnar vi också utbildningar och föreläsningar om skräpets påverkan på miljö, djur och människor. Alla oavsett ålder är välkomna!

Trots att vi människor blir mer och mer medvetna om vår påverkan på miljön skräpar vi ner mer och mer. Håll Sverige Rent berättar att skräpet på både öst och västkusten har ökat de senaste åren. Samtidigt är den största delen av skräpet plast och fimpar. Detta måste få ett slut. Vi vill vara en del av lösningen. Vi vill inte inte bara plocka skräp, vi vill också arbeta för att ändra inställningen människor har till skräp och bearbeta och bota tankar som ”det spelar väl ingen roll om jag slänger ett enda skräp eller fimp här”. Sedan vi startade i mars 2018 har vi nu över 200 medlemmar i vår grupp på Facebook. Kom och var med och gör Malmö renare. Vårt Malmö!

Kommande evenemang

Håll utgick för kommande temadagar 2023!

Vi har en löpande dialog med Malmö stad för ett stort långsiktigt samarbete.

Vill du hänga med?

Hör av dig till oss för att få reda på vad som är aktuellt för gruppen just nu. Du kan också nå oss med sms eller samtal på telefonnummer 0707-182661. Du kan också läsa mer om vad vi har i görningen på vår grupp på Facebook.

Senast uppdaterad 26 mars 2023