Valberedningensförslag för Naturskyddsföreningen Malmö

Valberedningen för Naturskyddsföreningen Malmö

Förslag till ny styrelse för verksamhetsåret 2020-2021

Ordförande: Johan Niss (Nyval)

Ordförande: Tove Berg (Omval, tidigare ledamot)

Vice Ordförande: Hillevi Veibäck (Omval, tidigare ordförande)

Kassör: Nada Dabour (Omval, tidigare kassör)

Ledamot: Jennifer Cronborn (Omval, tidigare ledamot)

Suppleant (1) : Helena Wellberg (Omval, tidigare ledamot)

Suppleant (2) : Jennie Sjölin (Nyval)

Övriga nominerade:

Dulce Johnsson

Jimmy Lindsjö

Om valberednings arbete:

Under det gångna verksamhetsåret har undertecknad verkat som valberedning. Avstämningar har gjorts med delar av avgående styrelse och nya kandidater.

I ihoppusslandet av ny styrelse har jag tagit vissa parametrar i beaktande och eftersträvat en mångfald av ålder, bakgrund, erfarenhet i Naturskyddsföreningens regi m.m.

Jag har av praktiska skäl eftersträvat ett ojämt antal ledamöter vid eventuella omröstningar inom styrelsen. Vid frånvaro av en eller flera ledamöter under ett styrelsemöte har jag i mitt förslag tydliggjort turordning vilken suppleant som hoppar in i första och andra hand.

Jag yrkar att årsmötet röstar igenom förslaget som lagts fram. Vid eventuell golvnominering som årsmötet vill rösta in i nya styrelsen bör hen som kandiderar väljas som suppleant. Ett utmärkt sätt att delta, påverka arbetet och bli en del av gruppen. Vid flera golvnomineringar anser jag att årsmötet bör prioritera ett ojämnt antal ledamöter. Årsmötet kan under omröstning av nya kandidater applicera turordning av suppleanter som jag gjort ovan.

Golvnomineringar kan vara bra. Men ta i beaktande att valberedningen lagt ner tid och möda på att se helheten och sätta ihop ett lag som skall arbeta framgångsrikt tillsammans. Det är därför valberedningens funktion finns.

Med det sagt är det framlagda förslaget från mig just ett förslag. Det är ni, årsmötesdeltagare, som bestämmer vem som ska ta plats i den nya styrelsen.

Allt gott,

Hälsar,