Styrelsen 2024

Kontakta styrelsen på mejl: malmo@naturskyddsforeningen.se

Karolina Ehnstrand

Karolina Ehnstrand (Ordförande) Passionerad hållbarhetsförespråkare med en förkärlek för frågor kring havsskydd och konsumtion. Utbildad miljö/geovetare och har tidigare arbetat med ursprungsbefolkningar i Amazonas, Peru och på Forestry Department på FN i Rom. Idag jobbar jag med kompetensutveckling inom språk på svenska företag men på övrig tid finner ni mig utomhus, på en båt, bräda, i skogen eller bakom kaffemaskinen på ett kafé!

Linn Andersson (Kassör) Fick djur- och naturintresset med modersmjölken genom uppväxten på landet. Blev medlem strax före pandemin och ser uppdraget som ett sätt att lära känna kretsens verksamhet lite bättre och engagera mig en eller flera intressegrupper. Jobbar som ekonom, ägnar stor del av min fritid åt att renovera båt och pyssla på min odlingslott.

Theresa Jurgensen

Theresa Jurgensen (Suppleant) Har en master i miljö- och hållbarhetsvetenskap från Lunds universitet och är särskilt intresserat av stadsplanering, livsmedelsfrågor och generellt hur vi kan leva på ett mer cirkulärt och naturnära sätt. Medlem inom Naturskyddsföreningen sedan länge och för närvarande engagerat i intressegrupperna Stadsplaneringsgruppen och Mikroskogsgruppen. Vandringar, permakultur och odling är stora fritidsintressen.

Tyra Kälvesten (Suppleant) Har alltid varit mycket djur- och naturintresserad. Klimat, miljöfrågor, biologisk mångfald är jätteviktiga frågor. Är mycket intresserad av klimat- och hållbarhetsfrågor. Är intresserad av odling och fröer.

Styrelsen 2024

Dag Persson