Vinnare ekoquizet på Ekorundan 2016

Under vår bussfärd under Ekorundan 2016 deltog 9 personer och två personer hade alla rätt och svarade dessutom så här eminent på frågan om varför vi bör välja ekologisk mat:

Lina Nilsson, en av två vinnare i vårt ekoquiz

Att ekomat är ordet för dagen borde flera inse, och ta sig i kragen. Giftfri mat är fint för magen och för bina uti hagen. Mera mångfald i naturen, bondgårdsdjuren slipper buren. Krav från konsument och lagen – bara så kan vi rädda morgondagen

– Lina Nilsson

Dimitra Alikoiti vann ett av två presentkort på Ekorundan 2016, grattis

Det är en investering på sikt för en bättre värld. När vi människor börjar fundera på vad vi stoppar i oss, sår vi ett tankefrö. Fröet växer till en vacker & näsvis blomma som vågar ifrågasätta sättet vi människor valt att leva våra liv på. Förhoppningsvis blir det en stor äng fylld med nya tankefrön.
– Dimitra Alikioti

Grattis till er, Lina vinner ett presentkort à 250kr på Green Matmarknad och Dimitra ett på  Ronnebygatans Ekolivs! Vi hoppas att ni sprider er (förhoppningsvis ökade) kunskap om ekologisk mat till fler!