Välkommen på fågelexkursion och årsmöte på söndag

På söndag kan du hålla heldag med oss i Naturskyddsföreningen Malmö! Vi har mycket på gång i år – hoppas du inte storknar.

På förmiddagen håller vår rutinerade fågelfantast Sverker Wadén en fågelexkursion på ett förhoppningsvis vårigt Ribersborg, och på eftermiddagen kl 13.30-15.00 håller föreningen sin årliga stämma. På en stämma, eller årsmöte som det också kallas, presenterar vi i styrelsen årsberättelsen där vi berättar om våra aktiviteter, går igenom föreningens ekonomi med mera. På stämman väljs också styrelsen för det kommande året. Alla medlemmar i Naturskyddsföreningen Malmö är välkomna på stämman. Lättare ekofika kommer finnas på plats på Studiefrämjandet– mer kan du läsa i årsmötes-evenemanget.

2 thoughts on “Välkommen på fågelexkursion och årsmöte på söndag

1. Varför står det ingenstans var samling ska ske till fågelexkursionen???!!! Är det internt medlemskunnande så att ingen utomstående ska kunna gå med?

• Hej Agneta!
      Just denna fågelexkursion hade redan varit (20/3) när du ställde din fråga och klickar man sig vidare till Facebook-evenemanget så anges samlingsplatsen där. Naturligtvis kan vi vara tydligare med detta direkt på hemsidan och vi tar detta med oss till nästa tillfälle.