Tack till alla som kom och firade oss

Tack till alla som kom och workshoppade, lyssnade på föredrag om hydroponisk odling, mixade sin egen juldrink och bidrog med intressanta diskussioner om vad vi ska göra de kommande 40 åren. De flesta på plats ville ha mer grönt, gärna på bekostnad av fordonstrafikens vägar i stan i Malmö. Onekligen en stor och relevant fråga.

Filmen vi tittade på hette Stor Stads Strand och gjordes av bland andra Carl-Henrik Juhlin för Naturskyddsföreningen i Malmö, sent 1970-tal. Den finns som VHS på Limhamns bibliotek, och i tre exemplar på DVD på Stadsbiblioteket.

Vill du engagera dig? Maila oss på malmo@naturskyddsforeningen.se och berätta lite om vad du vill göra! Närmast har vi nu Programverkstad på måndag kl 18 – vi försöker få tag på lokal på Kontrapunkt (Västanforsgatan 21, Malmö) men har inget svar än. På programverkstaden utformar vi vårt program och spånar kring vad vi ska göra mellan januari-september så det är en utmärkt chans att vara med i evenemangen.

Det är också möte för den stora Klimafestivalen 2015 snart – läs mer här i evenemanget på hemsidan, eller på Facebook. Och på tal om det – att gilla vår Facebooksida är det enklaste sättet att hålla koll på allt som händer.