På lördag: Byt kläder och designa om gamla

På lördag är det Sveriges största klädbytardag – runtom i hela landet ordnar Naturskyddsföreningen klädbytardagar. Ta med dig upp till fem plagg och lämna in mellan 11-13 på lördag, och kom och hämta ut vid kl 14-16. Du får en biljett per helt och rent plagg du lämnar in.

Du kan också språka med redesign-gänget som finns på plats med symaskin, tråd och nål för att ge nytt liv till gamla plagg! Evenemanget är gratis och man behöver inte vara medlem för att komma, men om du gillar vad vi gör kanske du funderat på att bli? Hur som helst, hoppas vi ses på lördag. Platsen är Tangopalatset, Amiralsgatan 47.