EU-VAL & KLIMAT: En workshop med quiz, samtal och inspiration

Vill du vara med och lära dig mer om EU-valet och klimatet? Då är detta eventet för dig! Vi bjuder in dig till en eftermiddag fylld med kunskap, engagemang och goda samtal på Malmö Stadsbibliotek.

Malmö Stadsbibliotek, Slottet
Lördag 24 februari 2024 • 13-16

Detta händer:

• 🧠 Quiz om EU-valet och klimatet: Testa dina kunskaper och utmana dina vänner i vårt interaktiva quiz! Lär dig mer om EU-valets betydelse och klimatfrågans roll inom EU.
  • 🎤 Kort föreläsning: Lyssna på en inspirerande och kort föreläsning om hur EU-valet påverkar vår miljö- och klimatpolitik.
    💬 Samtal: Under eftermiddagen delar vi med oss om våra tankar om EU-valet och klimatet. Målet är att inspirera och informera för att öka engagemanget och kunskapen.
  • ☕ Fika: Vi bjuder på en lättare fikapaus där du kan mingla med andra deltagare och fortsätta samtalen.

HITTA EVENTET PÅ

Detta är ett samarbete med
Studiefrämjandet Skåne Blekinge och Klimataktion Skåne

Varmt välkommen!

Naturskyddsförening Malmö kraftsamlar tillsammans med andra klimat- och miljöorganisationer inför årets val till EU. Fokus ligger på klimat och rättvisa. Under tiden fram till valet pågår studiecirklar och olika arrangemang för att väcka intresse och engagemang.

Häng med du också. Anmäl ditt intresse till malmo@naturskyddsforeningen.se