Dagens klimatläge med Markku Rummukainen (FULLBOKAT)

Välkomna på föreläsning om dagens klimaläge men Markku Rummukainen! Rummukainen är professor i klimatologi, Sveriges representant i FN:s klimatpanel (IPCC) och ledamot i Sveriges klimatpolitiska råd. Markku har stor kunskap i de naturvetenskapliga aspekterna av klimatförändringarna, samt insikt i klimatpolitik på nationell- och internationell nivå genom sin tidigare medverkan i FNs klimatförhandlingar och idag i klimatpolitiska rådet. I denna föreläsning tar Rummukainen oss igenom dagens klimatläge och ger oss en överblick över de utmaningar och möjligheter vi står inför. Föreläsningen är på en nivå som passar de flesta, såväl de som är nyfikna på ämnet som de som är mer insatta sedan tidigare. Föreläsningen håller på i cirka en timme, med sista kvarten öppen för frågor.
För att minska risken för smittspridning är antalet platser begränsade. Anmälan sker i länken nedan:
Det går därför inte att anmäla sig när antalet anmälningar överstigit 35 personer och formuläret kommer automatiskt stängas. Anmälningarna är därmed personliga (det går alltså inte att anmäla flera personer under samma anmälan utan det måste göras separat) och först till kvarn gäller för anmälan. Sista datum för anmälan är den 12/10.
Plats: Röda rummet, stadsbiblioteket Malmö
Kontakta oss gärna vid frågor eller problem. Skriv även till oss för eventuell avbokning vid förhinder. Vi vill även passa på att påminna om att stanna hemma vid sjukdomssymptom.
Mvh,
Naturskyddsföreningen Malmö