Årsmöte 2020: Digitalt

Vi ställer om till ett digitalt årsmöte! Vem kunde för några månader sedan ana hur världen skulle se ut idag. I dessa tider när vi inte kan ses fysiskt vill vi hjärtligt välkomna er till ett digitalt årsmöte för Malmö Naturskyddsförening onsdagen 20 maj 2020!

Med anledning av Covid 19 och rådande rekommendationer från Folkhälsomyndigheten valde vi att ställa in årsmötet i mars. I våra stadgar står det att årsmöten skall hållas innan mars månads slut. Håller kretsen inte ett årsmöte innan dess innebär det att styrelsen begår ett stadgebrott.
Eftersom denna situation är ganska exceptionell så såg vi dock detta som enda alternativet och att välmåendet hos våra medlemmar går före eventuella stadgebrott. Vi hoppas att ni som medlemmar har förståelse för detta. För att inte tiden ska gå för långt och för att en ny styrelse ska kunna tillträda ställer vi nu om till ett digitalt årsmöte.

Att anordna årsmötet digitalt är nytt för oss alla och vi kommer behöva hjälpas åt för att få till ett riktigt bra årsmöte. Alla som vill delta på årsmötet kommer innan den 20 maj bjudas in till ett testtillfälle där vi tillsammans testar tekniken.

Datum: Onsdag den 20 maj (testtillfälle 18 maj)
Var: Digital (länk skickas efter anmälan)
Tid: 18:00
Årsmöteshandlingar bifogas i mailet och finns även på vår hemsida:https://malmo.naturskyddsforeningen.se/

Anmälan senast 13 maj till naturskyddsforeningen@malmo.se i anmälan meddela även ditt medlemmsnummer. Medlemsnumret hittar du på baksidan av medlemstidningen eller om du loggar in via Naturkontakt. Om du har problem att hitta ditt medlemsnummer är ni välkomna att kontakta oss så hjälper vi till så gott vi kan. Vi behöver medlemsnummer för att kunna räkna röstlängden vid årsmötet.

Motioner kan mejlas till naturskyddsforeningen@malmo.se Senast den 6 maj

Verksamhetsberättelsen för 2019: Verksamhetsberättelse 2019 (1)

Revisorsberättelsen 2019:  Revisorsberättelse 2019

Årsmötets Dagordning: Dagordning Årsmöte 200520