27 maj • 19:00 • Paneldebatt: EU & klimatet

Klimatförändringar och de sammankopplade miljöutmaningarna är några av vår tids stora ödesfrågor. EU spelar en viktig roll för hanteringen av dessa kriser. Den 9 juni är det val till EU-parlamentet. Mycket står på spel i detta val, inte minst vad gäller till klimatet och miljön.

Följ med oss för en tankeväckande och inspirerande paneldiskussion där vi utforskar utmaningar och avgörande möjligheter som klimat- och miljöpolitiken står inför och som formar det kommande EU-valet.

En mångsidig expertpanel kommer att fördjupa sig i vad som står på spel i det kommande EU-valet för att hantera den eskalerande klimatkrisen och miljöutmaningar som den alarmerande förlusten av biologisk mångfald och bevara ömtåliga ekosystem. Panelen kommer att belysa brådskande prioriteringarna, potentiella hinder och EU:s roll i dessa avgörande frågor.

I PANELEN

Kristina Östman
Enhetschef Klimat Naturskyddsföreningen

Jonas Algers
forskare vid LTH Environmental and Energy Systems Studies

Carl Schlyter
Europaparlamentets förbindelsekontor

Missa inte det här tillfället att få värdefulla insikter och ta del samtalet när vi navigerar på vägarna mot ett grönare Europa och en bättre värld. Din röst är viktig för att utforma politiken som kommer att definiera vår planets framtid.

PANELSAMTALET
PÅ FACEBOOK

Var med och sprid våra arrangemang.
Följ oss på sociala medier – gilla och dela!
Här hittar du affischen till workshoppen
på Stadsbiblioteket.(PDF) >>

Detta är ett samarbete med
Studiefrämjandet Skåne-Blekinge och Klimataktion Skåne

Varmt välkommen!

Naturskyddsförening Malmö kraftsamlar tillsammans med andra klimat- och miljöorganisationer inför årets val till EU. Fokus ligger på klimat och rättvisa. Under tiden fram till valet pågår studiecirklar och olika arrangemang för att väcka intresse och engagemang.

Häng med du också. Anmäl ditt intresse till malmo@naturskyddsforeningen.se