Resultat av konferensen Mikroskog i Städer

Hej alla medlemmar!

Här kommer uppdatering gällandet resultatet av Mikroskog i städer konferensen den 21st Augusti i Lund. Det var roligt och deltagarna verkade nöjda! Vi fick två anmälningar av intresserade partnerskap för potentiella Mikroskogar som är under diskussion. Vi fick in fler medlemmar till vår krets och stadsskogsgruppen!

Vi fick med både politiska representanter från Malmö och Lunds nämnder inom respektive Miljö nämnden och den Tekniska nämnden. Förhoppningar är att dem är villiga att initiera ett framtida samarbete med Naturskyddsföreningen. Vidare hade vi Per Blomberg- Ordförande i Naturskyddsföreningen Lund, och Klimat och hållbarhetsstrateg i Lomma kommun som talare i konferensen. Per var intresserad att förmedla Mikroskogs projektet vidare till Lunds kretsen och kanske starta en skogsgrupp där också. Även där har vi en förhoppning att få ett samarbete med Naturskyddsföreningen Lund.

Det har varit tufft och intensivt att organisera konferensen men väldigt givande! Stadsskogsgruppen håller på att omorganisera sig för nya medlemmar och intresseanmälningar som kommer in löpande. Detta kan ta lite tid då gruppen har gått i cirkulation av avhoppa från tidiga gruppmedlemmar samt nytt arbete som startas.

Hoppas ni har det bra och kämpa på med era engagemang och driv för miljön, hållbarhet och naturen.

Programmet från konferensen och talarnas område: Mikroskog August 2024 Uppdaterad Program Guide

MVH

Gustaf Ringsberg Projektledare och grundare för Mikroskogsprojektet

Talarna i konferensen från vänster till höger (Gustaf Ringsberg, Per Blomberg, Johan Niss, och Johan Kjellberg Jensen)