Mikroskog i städer konferens

Mikroskog i städer!

Stadsskogsgruppen Malmö anordnar en konferens gällande urbana skogars påverkan och funktion för biodiversitet och mänsklig tillvaro nu i Lund AFborgen Gustafscenen, den 21st Augusti 2024 klockan 13.00-17.00. Konferensen kommer att innehålla en rad olika presentatörer, bland annat från Länsstyrelsen Skåne, Lunds universitet, Naturskyddsföreningen Lund, och Naturskyddsföreningen Malmö. De kommer bidra med kunskap och expertis inom sina ämnesområden.

Dessa områden innefattar:

• Utvecklingen på grön infrastruktur och ekosystemtjänster i Skåne län
  • Inhemska plantering gentemot exotiska plantering i gröna områdens påverkan på djurliv,
  • Skåne lövskogens historia och ekologi,
  • Mikroskogs projektet i Malmö

Anmäl er till konferensen vid följande länk samt finns en länk för programmet för eventet. Det kommer bjudas på fika och dricka på plats för dem som registrera sin anmälan innan den 14 Augusti.

OBS det finns begränsat med platser, om du bekräfta ja så kommer platsen var ifylld. Meddela återbud senast 9 augusti ifall du skulle behöva avboka. Vi hoppas att vi kommer ser er i konferensen.

Adress: Sandgatan 2, 223 50 Lund

Program:Mikroskog August 2024 Uppdaterad Program Guide

Anmälan: https://forms.gle/1StavmsyUD5qX6Qw5

OBS! Det har blivit en ändring i programmet då Tiny forests presentationen har blivit tyvärr inställd, det ersätts med en liten workshop istället.

Medarrangör: Studiefrämjandet

MVH