Thérèse är NFM:s nya kåsör

Våra volontärer, eller aktiva medlemmar, är kretsens superhjältar på så vis att de gör nästan allt och lite till. De bjuder in till ekologisk fika och samtal på stan, håller i klädbyten, visar film om kemikaliers miljöpåverkan, går i demonstrationståg och ger guidade turer i naturen. I NFM tror vi på att alla kan göra något och vi gör vårt bästa för att skapa nya möjligheter för engagemang.

Thérèse tog kontakt med oss för att hon ville bidra med sin skrivkonst och kommer hädanefter att publicera kåserier här på hemsidan. Hennes första bidrag dyker upp på söndag!

VEM ÄR DU, THÉRÈSE?

Jag heter Thérèse, är en av alla 4000 medlemmar i Naturskyddsföreningen Malmö, och jag trivs bäst när jag får skriva. Utöver det är mitt miljöengagemang stort, i det lilla, i min vardag, och jag ifrågasätter främst all produktion tillika konsumtion, alla plastförpackningar och farliga kemikaliers existensberättigande. Och länge har jag längtat efter – och väntat på – det paradigmskifte som vi nu befinner oss i, och detta tack vare alla kloka människor som finns, som bryr sig om vår planet, som cyklar till affären med sin tygpåse när de ska handla ekologiskt och närproducerat.

Blir du också sugen på att bidra med dina talanger och intresse till föreningen? Kika under fliken ”Engagera dig” och hör av dig till oss!