Naturgruppen

vandring

Vill du upptäcka Malmös natursköna närområden? Hitta flora och fauna på nära (eller längre) håll? Vill du hjälpa till att skydda den? Snöra kängorna, packa ned fikan i ryggsäcken och haka på Naturgruppen!

Naturgruppen är till för alla som uppskattar skog och mark. Syftet med gruppen är att uppmärksamma den biologiska mångfalden i staden och att jobba för att bevara denna. Vi träffas för att upptäcka Malmös natur och inspirera varandra i det naturskyddande arbetet. Häng med på cykelturer, upptäck nya smultronställen och hjälp oss att komma med lösningar på de naturvårdsproblem kommunen brottas med. Kanske tar vi också längre turer med buss till något vackert naturområde utanför Malmö eller ordnar en tur till Limhamns kalkbrott. Gruppens aktiviteter utgår helt från medlemmarnas önskemål och alla idéer välkomnas!

Vill du hänga med?

Ta kontakt med oss så berättar vi mer om vad som är på gång i gruppen just nu. Du hittar oss även på Facebook.