Stadsodlingsgruppen

radisor

Är du intresserad av stadsodling? Vill du påta i jorden och sätta tänderna i något smarrigt samodlat vid säsongens slut? Med eller utan gröna fingrar finns det plats att växa som stadsodlare i vår gemenskap! Sedan 2019 bedriver Naturskyddsföreningen Malmös medlemmar stadsodling.

Odlingsprojektet började tillsammans med studenter från Fenix Miljöförening på en SKANSKA-ägd tomt på Vintergatan i Nyhamnen. Odlingen stängdes efter säsongen 2021. Stapelbäddens Trädgård

Nu finns det en ny stadsodling i Västra Hamnen, Stapelbäddens trädgård.

Trädgården öppnar med säsongen 2022 och bedrivs på STPLNs tak. En stor del av odlingsplatsen är gemensamt ägd och har en social funktion. Här finns inga krav på erfarenhet och vi lär oss tillsammans.

Kliande gröna fingrar? Kontakta oss för aktuell information om hur du kan delta eller följ oss på instagram!

info@stapelbaddenstradgard.se

www.stapelbaddenstradgard.se